Moikka, olen graafinen suunnittelija Helsingistä!
En tarjoa ihmeitä, vaan ammattitaitoa, luovuutta ja kykyä ratkaista ongelmat.
Käytännönläheistä markkinointiviestintää, jossa tavoitellaan taivasta, mutta jota tehdään jalat maassa.
Yli 15 vuoden kokemusta ja todennettua osaamista.
Teen visuaalisia toimeksiantoja yrityksille ja yhdistyksille.
cs design on yhden naisen ketterä visuaalisen muotoilun toimisto, jossa kilpailuvalttina ei ole työn hinta, vaan laatu ja omistautuneisuus.
Priima lopputulos ja takuulla toimivat materiaalit auttavat sinua ja yritystäsi vuosia eteenpäin.
Tuon yrityksesi parhaat puolet esiin ja helpotan visuaalista arkeasi, jotta sinä voit keskittyä ydinosaamiseesi ja liikevaihtosi kasvattamiseen.
Asiakastöiden ohella vastaan oman Tyypit ® -tuotemerkin tuotesuunnittelusta ja kuvituksista.
Teen kuvituksia myös Korttipisteelle (ent. Karto), ja niitä myydään valtakunnallisesti erilaisina paperituotteina.
Jos tyylini puhuttelee, ota yhteyttä – tehdään yrityksesi osaaminen näkyväksi.
Toteuttamiani logoja
Lisää minusta
Intohimoni kuvan ja tekstin vahvaan markkinointiviestinnälliseen komboon heräsi jo alakoulussa; olin nimittäin lapsena koukussa mainoksiin.
Kyllä.
Kun muut tytöt keräili kiiltokuvia, minä etsin lehdistä ”ihania” mainoksia ja keräsin niitä pahvilaatikkoarkistooni.
Isän matkustavan työn kautta sain usein käsiini ulkomaisia lehtiä ja se kotimaisista lehdistä täysin poikkeava vaate-, kosmetiikka-, tupakka-, alkoholi-, ja automainosten eksoottinen visuaalinen maailma räjäytti pienen tytön pään.
Markkinoitavalla tuotteella ei ollut mitään merkitystä – Benettonin värikkäät vaatteet ja Marlboron hevoset olivat minulle täysin samalla viivalla; kuvan kiinnostavuus ja sommittelu olivat avainasemassa.
Oikeastaan aika harmi, että jossain muutossa (toki täysin ymmärrettävistä syistä) luovutin ’arkistoni’ roskalavalle.
Muutama vuosi eteenpäin ja tajunnanräjäyttäjiä olivat mm. LettraSet-irtokirjaimet ja erilaiset käsillätekemisen ja luovuuden muodot ompelusta kudontaan ja savitöistä lautapelien piirtämiseen.
Suvussa on käsityöläisyyttä kolmessa polvessa, joten kädentaitoja pidettiin jopa vähän itsestäänselvyytenä – luovaa työtä ei silti pidetty ’oikeana työnä’, saati ammattina.
Vaati tradenomiksi valmistumisen Haaga-Heliasta (pääaineena markkinointi), joitakin vuosia työelämää ja paljon sisäistä kasvua, että uskalsin vihdoin hakea legendaariseen Lahden Muotoiluinstituuttiin graafisen suunnittelun linjalle (pääaine sarjakuvapiirtäminen) – ja sisään päästyäni vihdoin antautua sille lapsuudesta tutulle polulle, ammatiksi asti.
Luovalla alalla monenlaiset projektit ja samanaikaiset, hyvinkin erilaiset työkokonaisuudet ovat arkipäivää, mutta omalla kohdallani kaikille on yhteistä vahvasti asiakaslähtöinen lähestymistapa.
Luovuus on toki ammattini keskiössä, mutta koen ongelmanratkaisun ja asiakkaan kannalta parhaan lopputuloksen saavuttamisen tärkeämmäksi, kuin pelkän taiteellisen ilmaisun.
Ammatilliselta identiteetiltäni olen ennenkaikkea graafinen suunnittelija ja se näkyy kaikissa keskenään erilaisissa töissäni – yritysasiakkaiden visuaalisten ratkaisujen tuottamisessa (logoista sisustuksiin), korusuunnittelussa ja kuvituksissa.
Graafinen suunnittelu ei ole minulle ”coolia visuttelua”, vaan luovuuden valjastamista oikeasti toimivien ja ennenkaikkea laadukkaiden toteutusten tuottamiseen.
Yksi vahvuuksistani on selkeän kaupallinen ajattelu – hahmotan helposti markkinoiden tarpeet ja osaan sen perusteella toteuttaa myyviä, kaupallisesti kiinnostavia kokonaisuuksia; olipa kyse visuaalisesta ilmeestä, messuosastosta, tila- tai sisustusratkaisuista tai pakkaussuunnittelusta.
Tiedän, mikä myy – ja osaan toteuttaa sen.
Pelkästään minun sanaani ei tässä tarvitse luottaa, vaan faktisia onnistumisia, paljon positiivista palautetta keränneitä töitä ja asiakkaan liikevaihtoa nostaneita projekteja löydät mm. täältä portfoliosta.
Olen luotsannut omaa Tyypit ®-tuotemerkkiäni vuodesta 2015 ja vuosien aikana kerännyt valtavasti tietoa kuluttajaliiketoiminnasta ja myynnistä, toteuttanut onnistuneen brändäyksen ja suunnitellut useita vuodesta toiseen kiinnostavia tuotteita.
Ensimmäisiä Tyypit ®-kuvituksiani Korttipisteelle (ent. Karto) myytiin kortteina ensimmäisen kvartaalin aikana useita kymmeniä tuhansia.
Olen valmis auttamaan myös sinua kaikissa yrityksesi visuaalisissa tarpeissa; valjastan mieluusti kaiken tietotaitoni sinun ja yrityksesi käyttöön!
Tarjoan vain todellisia ratkaisuja – ja rehellisyyttä.
Esim. brändäys on pitkäjänteistä, joskus vuosia kestävää raakaa työtä – oikotietä onneen tai taikasauvaa prosessin nopeuttamiseksi ei valitettavasti ole, enkä sellaista hölynpölyä sinulle koskaan edes lupaisi – ja varsinkin pienyrittäjän on siksi sitouduttava siihen myös itse.
Kukaan ei voi taikoa sinulle valmista brändiä.
Se, mitä kuitenkin voin luvata ja tarjota on
• kestävä, laadukas ja mukautuva visuaalinen pohja brändinrakennuksen tueksi; toimiva vuosiksi eteenpäin
• haluamasi kokonaisuus materiaaleja ja markkinointia
• tietoa, neuvontaa, apua, kokemusta ja tukea (haluamasi määrän)
• kontaktiverkkoni – esim. painotalosuosituksia, valokuvaajia, jne.
• opastusta visuaalisten elementtien käyttöön ja hyödyntämiseen
Ehdotan ja suosittelen, mutta en tyrkytä. Sinä päätät.
En koskaan jätä sinua yksin vaikkapa uuden visusi kanssa – ja useimmiten saat aina vähän enemmän, kuin mistä on sovittu.